Scène de Marthe (1997)
Détails de la scène
| Durée: 599 sec.. | Nudité: yes | Créateur: zorg |
| Nouvelle taille de fichier: Loading... | Son: yes | Ancienne taille de fichier: 581 mb |
| Format de fichier: AOMedia Video 1 (WebM/AV1) | Résolution: 1920x1080 | Ajouté: 2025-03-30 |
Actrices dans cette scène
Détails
Noms alternatifs: Clotilde, Princess of Venice and Piedmont, Клотильда Куро
Caractéristiques physiques: N/A
Carrière
Premières apparitions:
Rôles les plus importants:
Points forts de carrière:
Récompenses
Récompenses:
Biographie complète
Clotilde, Princess of Venice and Piedmont (née Clotilde Marie Pascale Courau 3 April 1969) is a French actress, and the wife of Emanuele Filiberto, a member of the House of Savoy and the grandson of the last king of Italy.
Clotide, Princess of Venice and Piedmont
À propos du film: Marthe (1997)
Titre alternatif: Marthe ou La promesse du jour, Marthe - lupaus huomisesta, Marthe szerelme
Réalisateur: Jean-Loup Hubert
Scénariste: Jean-Loup Hubert
Production & Genre
Producteur(s): producer: Jean-François Lepetit
Sociétés: Camera Noire, Canal+, Flach Film
Récompenses & Similaires
Récompenses:
Similaire: N/A
Mots-clés
Mots-clés: argonne, battle of verdun, beach, brittany, female nudity, female rear nudity, female topless nudity, love, racial slur, reference to arthur rimbaud, reference to christopher columbus, reference to victor hugo, school, seaside, soldier, suicide, world war one, young
Histoire
Marthe (1997) begins with young Simon (Guillaume Depardieu), a soldier during World War I, getting wounded in the trenches and evacuated to a Brittany hospital. While recuperating, he meets Marthe (Clotilde Courau), a schoolteacher living in the household of the hospital's head doctor (Bernard Giraudeau). The two eventually fall in love.
Résumé
Marthe is a French war drama directed by Jean-Loup Hubert, released in 1997. Set during World War I, it tells the story of Simon, a young soldier who finds love with Marthe, a schoolteacher, while recovering from his injuries at a Brittany hospital. The cinematography was handled by Kevin Jewison, son of director Norman Jewison.